Konkurowanie ze sobą firm

Cechą rynku handlowego jest konkurowanie ze sobą przedsiębiorców. Jeśli dana osoba stworzy własne przedsiębiorstwo, które przynosi zyski, to musi liczyć się z tym, że prędzej czy później powstaną podobne przedsiębiorstwa, które także będą oferować swoje usługi i będą starać się zdobyć klientów. Konkurencja jest bardzo potrzebna na rynku handlowym z różnych powodów. Przede wszystkim konkurencja działa pozytywnie na przedsiębiorców, którzy muszą się starać i oferować usługi o wysokiej jakości. Jeśli na rynku funkcjonuje kilka lub kilkanaście podobnych przedsiębiorstw, to klienci będą wybierać te, które oferują usługi o jakości najwyższej a przy cenowo rozsądnej. Dlatego konkurencja na rynku sprawia, że przedsiębiorcy muszą się starać o klienta i oferować mu towary i usługi o jak najlepszej jakości oraz atrakcyjne cenowo, gdyż jeśli dany przedsiębiorca nie stara się i sprzedawane przez niego towary są marne, to wówczas klienci szybko się o tym dowiedzą i więcej z usług tej firmy nie skorzystają. Rynek kapitałowy jest nieubłagany i słabi przedsiębiorcy szybko z niego wypadają. Konkurencja jest potrzebna, także po to by nie dochodziło do różnego rodzaju nadużyć i sztucznego windowania cen. Konkurencja zapobiega powstawaniu monopoli, a więc kontrolowaniu całego sektora danych usług przez jedną firmę. Jest to bardzo niebezpieczne, gdyż jeśli firma nie ma konkurencji na rynku, to może czynić co zechce.

Both comments and pings are currently closed.