Kto może otrzymać certyfikat ministra finansów?

Własne biuro rachunkowe mogą otworzyć jedynie osoby, które otrzymały wcześniej od ministra finansów specjalny certyfikat. O przyznanie takiego certyfikatu mogą ubiegać się osoby, które spełniają przynajmniej jeden z trzech warunków. Pierwszy z nich to minimum trzyletnia praktyka w zawodzie księgowego oraz ukończone magisterskie studia o dowolnym kierunku ekonomicznym, najlepiej w zakresie rachunkowości. Po drugie kandydat może również mieć minimum trzyletnią praktykę, ukończone studia na innym kierunku oraz dodatkowo studia podyplomowe z zakresu ekonomii. Trzeci wariant to minimum dwuletnia praktyka w zakresie księgowości oraz wykształcenie średnie razem z pozytywnym wynikiem egzaminu na państwowy certyfikat. Wszystkie te procedury są niezwykle ważne, ponieważ księgowość jest działem, który operuje dużymi sumami pieniędzy, więc praca ta nie jest odpowiednia dla wszystkich ludzi. Osoby, które spełniają przynajmniej jeden z wyżej wymienionych warunków, mogą ubiegać się o certyfikat wydawany przez ministra finansów, który będzie furtką do otwarcia własnego biura rachunkowego. Osoba ubiegająca się o certyfikat musi ponadto posiadać pełnię praw publicznych oraz być niekarna wcześniej przez sąd. Praktyka w księgowości to praca w wymiarze przynajmniej jednej drugiej etatu i pobieranie opłat w zamian za prowadzenie księgowości klienta.

Both comments and pings are currently closed.