Zakładanie własnego biura rachunkowego

W zależności od podejścia danego człowieka, w dzisiejszych czasach posiadanie własnej firmy może być zbawieniem albo przekleństwem. Zakładając jednak, że posiadamy wiedzę, doświadczenie oraz klientów, możemy przystąpić do ataku i założyć indywidualną jednoosobową (na początek) działalność gospodarczą, czyli w naszym przypadku – własne biuro rachunkowe. Nie może tego jednak zrobić każda osoba z wykształceniem rachunkowym czy ekonomicznym. Aby to zrobić, należy spełnić kilka warunków: być niekaranym, posiadać pełną zdolność do czynności prawnych i zdać egzamin gwarantujący uzyskanie certyfikatu księgowego. Pamiętać należy, iż podejście do egzaminu jest odpłatne i wynosi kilkaset złotych. Dopiero posiadając wyżej wymieniony certyfikat możemy złożyć w urzędzie miejskim wniosek o założenie działalności gospodarczej. W oczekiwaniu na uzyskanie numeru REGON zadbać należy o wyposażenie lokalu, w międzyczasie informując dotychczasowych klientów o siedzibie własnego biura. Warto też w tym czasie wykupić obowiązkowe ubezpieczenie OC, zabezpieczające przed skutkami wszelkich błędów czyli szkód wyrządzonych w związku z prowadzoną działalnością. Po zgłoszeniu w urzędzie skarbowym i dodaniu się jako płatnik składek ubezpieczeniowych można rozpocząć prowadzenie własnej firmy rachunkowej.

Both comments and pings are currently closed.